Rólam
„Andi az egyik legsokoldalúbb, legkitartóbb, legalaposabb, és LEGEMBERIBB segítő, akivel eddigi utam során találkoztam. Szünet nélkül képzi és fedezi fel önmagát. Könnyedségét megtartva elképesztő mélységekben is stabilan tartja a hozzá fordulókat, tréningjein létfontosságú ismereteket ad át és mindent megtesz, hogy azok egyéni tapasztalássá szilárduljanak. Odaadással és finomsággal fordul az emberekhez. Példaértékű. Bennem Andi pörgette fel az önfelfedezés- és önmegismerés mechanizmusát. Biztos kezű, szerteágazó tudású, éleslátású, rutinos segítő.” (Frei Kitti)
TAPASZTALAT, GYAKORLATIASSÁG, INTUÍCIÓ, MEGKÉRDŐJELEZÉS, INTEGRÁLÁS, TÜRELEM, FIGYELEM, SZENVEDÉLY, ELKÖTELEZETTSÉG ÉS HUMOR.
Oravecz Andrea
A Test-Elme-TudatBelakás és Neurobiológiai Traumafeldolgozás Iskolája létrehozója, test-alapú/szomatikus önismereti oktató, test-elme önvizsgálati facilitátor, test-alapú meditációs oktató és trauma tanár. Lelkes tanuló és felfedező. Havening Technika® – neurobiológiai alapú traumafeldolgozás – okleveles facilitátor (2023), Judith Blackstone Felismerés Folyamat (Realization Process) módszerének okleveles trauma- és meditációs tanára (2021), Scott Kiloby Élő Önvizsgálatok (Living Inquiries) és Természetes Nyugalom módszertanának okleveles facilitátora és magyarországi trénere (2013).
Rövid szakmai összefoglaló:
A szisztematikus önismerkedést a 2000-es évek elején kezdtem, és 2010 óta több száz tréningnapot és több ezer egyéni konzultációs órát tartottam. Közben folyamatosan tanultam és tanulok, magamon is átengedve, gyakorlatban is megtapasztalva mindazt, amit továbbadok. Számos olyan nemzetközi kurzust végeztem el, melyek ismeret- és gyakorlati anyagát magyarul csak nálam lehet elsajátítani. Az évek során többféle képzési konstrukcióban dolgoztam, és 2017-ben érkeztem el az addigi tapasztalataim és tanulmányaim ötvözésével az online, akkor még Test-Alapú ÖnMunknak nevezett kurzusokhoz, melyeket az utóbbi években folyamatosan továbbfejlesztettem és integráltam. Munkám 2020-ra érte el a „nagykorúságot” a Testbelakás Iskolája programjával, melyre a koronát 2023-ban a Havening Technika@ innovatív, elképesztően hatékony eszköztára tette fel. És a program nevét Test-Elme-TudatBelakás Iskolájára változtattam, mert ez sokkal inkább tükrözi a tartalmát és komplexitását. 2024-ben a Belső Családrendszer (Internal Family Systems) zseniális belső pszichés modelljének tanulmányozását és integrálását végzem.
Főbb tanulmányaim:
2024. Belső Családrendszer Modell (Internal Family Systems) – Képzések: PESI: The Complete Internal Family Systems Therapy Competency Course:; Using Internal Family Systems Therapy for Trauma, Anxiety and Grief: Clinical Tools to Connect Clients to their Parts for Deeper Healing; Complete IFS Therapy Immersion: Integrating the Internal Family Systems (IFS) Model Across Clinical Applications; Mastering Internal Family Systems (IFS) Therapy for Trauma, Anxiety, Depression, Addiction & More: An Intensive Online Course with Dr. Richard Schwartz & Dr. Frank Anderson; Working With Suicide and Self-Harm: From an Internal Family Systems (IFS) Therapy Perspective
2022-23: Havening Technika certifikációs képzés; Havening továbbképzések: Perinatális és születési trauma feldolgozás, Szomatikus Havening, Havening a Gyászfeldolgozásban
2021. Rendszerakadémia – Megoldás-fókuszú családállítás alapképzés
2019-2021: Realization Process – Felismerés Folyamat teljes tanári certifikációs képzés: Healing Ground, Embodiment, Meditation Teacher. Tematikus FF kurzusok: Tudatos légzés; Alapzatok; Mozdul a Mozdulatlanság/Tudat; Elkülönültség és Közelség: Intim Élet; Trauma és Krónikus Fájdalom
2019-2020: BBTRS kurzusok: Somatic Skills training; Exploring Body-Mind Connection – Releasing 7 Belts of Tension; MER Deep Self Release; Susan Scurlock Testbölcsesség kurzusa
2017-18: Peter Levine traumafeldolgozási módszerének (Somatic Experiencing) alapjai és Stephen Porges polivagális elmélete – Irene Lyon Smart Body Smart Mind gyakorlati idegrendszer-gyógyító és traumafeldolgozó online kurzusának keretében. Feldenkrais mozgástudatossági kurzus és biodinamikus cranioszakrális kezelés. Human Design és Génkulcsok. Dr. Joe Dispenza Intensive and Progressive Online Kurzusai; Biofield tuning alapok
2016: Nagy Zsóka vezetésével Érzelmi alapú családi- és párkapcsolati mediáció képzés
2015. Sématerápia alapok; Belső Gyermek gyógyítás módszertanok
2013-14. Szomatodráma alapképzés
2012-13. Scott Kiloby Természetes Nyugalom és Élő Önvizsgálatok certifikációs képzés
2010. Byron Katie School
2007-8: Erőszakmentes kommunikáció; Újmedicina – Biologika
2006-7: Csattos Ilona: Csendo, Életterápia
2000: NLP alapképzés
1995-6: Tranzakció Analízis modell, ELTE szakdolgozatom is ennek témájában született
1991-97: ELTE Bölcsészkar angol nyelv és nyelvtanár, pszichológiai, fejlődéslélektani és pedagógiai tanulmányok, szigorla1
Részletes bemutatkozóm:
1971-ben születtem. 13 éves korom óta a testem a legnagyobb tanítóm. A ’vele’ és rajta keresztül az önmagammal való viszony minősége a legfontosabb valami, amire a hosszú évek óta tartó ön-utazásom leegyszerűsödött. Minden pillanatom megélése, minden kapcsolatom minősége ezen múlik. Azon, hogy milyen mélységben és tudatosságban vagyok képes KAPCSOLÓDNI ÖNMAGAMHOZ: az érzéseimhez, gondolataimhoz, működéseimhez, nemszeretem tulajdonságaimhoz, hiányaimhoz, gyengeségeimhez, testemhez, vélt hibáimhoz, minden megnyilvánulásomhoz. Hogy hogyan bánok önmagammal. Minden mély VÁLTOZÁS csakis ebből tud kibontakozni. Nem kívül, hanem először BELÜL. Más szavakkal fogalmazva: mennyire testesítem meg és lakom be a Valódi Én-emet, aki mindannyiunk veleszületett belső „vezetője”. Tapasztalatom szerint a legtöbben ezt nem is értik, de ez a normális, hisz senki sem élte a környezetünkben és még az önismereti úton is leginkább elmegyünk önmagunk mellett. Végtelenül hálás vagyok, hogy számomra megnyílt az ÖNKAPCSOLÓDÁS és ÖNBELAKÁS lehetősége és olyan tanítókkal, mentorokkal és eszközökkel találkoztam, akik ezen az úton óriási támogatást jelentettek.
Kicsit mesélek róla, honnan jövök és hol vagyok mostanság. Ebből talán képet kaphatsz arról, hogy mire is lehet jó a Test-Elme-TudatBelakás folyamata, és saját magad szomatikus-tapasztalati-elme-tudat szintű, mély megismerése, felnevelése, felismerése.
Szóval, az úgy kezdődött, hogy… melyikkel is kezdjem, van egy pár… Depresszió, abból is az enyhén mániás fajta, de inkább véget nem érőnek tűnő depressziós szakaszokkal, a felpörgött szakasz elég ritka és enyhe volt. Mindez kb. 20 éven keresztül. Elég korán kezdtem. Ez egybeesett legalább ilyen hosszadalmas evési rendellenességgel, totális önértékelési pánikkal, leginkább a testem kinézete miatt. 13 éves korom óta azt gondoltam, hogy majd akkor leszek boldog, ha szép karcsúra fogyom és sportolom magam, és persze akkor végre elkezdődik majd a valódi élet, mert amúgy az egész egy nagy rakás kaki. Voltak időszakaim, amikor hetekig a lakásból sem jöttem ki. Évekig semmi más téma nem járt a fejemben, mint, hogy mit és mikor szabad ennem, illetve főleg, nem ennem. Ha éppen nem ettem, akkor elégedett voltam magammal, de mindig ott volt az ételnek a „réme” a háttérben, mert akkori fontossági sorrendem szerint az életben egyetlen öröm volt, mégpedig az evés. Elég tudathasadásos cucc ez, szenvedtem is rendesen. Volt még egy kedves időtöltésem: az alvás. Mert semmikor máskor nem találtam nyugalmat a kényszeres gondolkodástól, az önmarcangolástól és a fájdalmas, lehúzó érzésektől.
Testi tünetek területén sem szűkölködtem, mindenféle kisebb-nagyobb nyavalyákkal fűszereződött életem amúgy elég egyhangú folyása. Ezek szintén erősen rányomták a bélyegüket az életminőségemre, ezért elég korán elkezdtem érdeklődni ezeknek a jelenségeknek az alternatív megértése iránt.
Összefoglalásként erről a 20 évről elmondhatom, hogy valóban életre szóló tanítást és alapot jelentett annak megértéséhez, hogy milyen mértékig tudják tönkretenni az elmémben hurcolt drámák és a testemtől való elválasztottság az életemet, és mennyire akadályozza ez a hétköznapjaim normális megélését (és akkor az élet élvezetéről még nem is beszéltem).
A 90-es évek elejétől olvastam, amit csak értem. Sok módszert kipróbáltam, főleg alternatívokat, melyek ideig-óráig hoztak enyhülést, lelki fájdalmamat és a sejtjeimbe ivódott szégyent azonban semmi nem tudta enyhíteni. Igazából, sosem hittem, hogy ez bármikor is máshogy lehet már. Már kora huszonévesen levontam azt a következtetést, hogy az életem véglegesen tönkrement. Életem célját így fogalmaztam meg: TÚLÉLNI.
A 2000-es évek elejétől fogva végigjártam az önismereti és terápiás műfajnak megannyi fajtájú elméleti-gyakorlati-kísérleti tréningjét, tanfolyamát és kurzusát, elolvastam számtalan könyvet, elköltöttem sok-sok pénzt. Volt közöttük olyan is, az egyik legdrágább, ahol azt tanultam meg pár nap alatt, hogy hogyan nem szabad az emberekkel bánni, és hogy milyen szinten manipulálhatóak vagyunk a félelmeink és hiányérzetünk által. 2007 óta az akkor még Újmedicina, azóta Biologika és Germán Gyógytudomány szemléletmódja is folyamatosan mélyül bennem.
VALÓBAN MŰKÖDŐ, gyakorlati ön-kapcsolódó és öngyógyító utat sokáig nagyjából senki nem tudott mutatni számomra. A gondolatokat és a hozzájuk tapadó érzéseket minden módszer eltüntetni, megváltoztatni akarta. A testembe pedig egyik sem vitt be. Eltüntetni meg megváltoztatni már addig is bőven akartam én is sok mindent az életemben, a fent leírt sikerrel.
2010-ben elvégeztem Byron Katie School nevű iskoláját, és Munka-módszerének egyszerűsége lenyűgözött. Szinte szerelembe estem vele, aztán szép fokozatosan elkezdtem meglátni benne a hiányosságokat és a csapdalehetőségeket. Mostanra 10+ éve látom a Munkát működésben, és sok minden megkérdőjeleződött bennem vele kapcsolatban. Fantasztikus eszköz, ha arra használjuk, amire való. De nem való mindenre. Sőt, van, amikor kifejezetten félrevisz és árt. Könnyű a saját vakfoltjainkból végezni, és számos csapdába beleeshetünk így. És mivel a Munka nem dolgozik mélyen testi, érzés szinten, ezért a legfontosabbat, a hiányidentitásaink szintjét érintetlenül hagyja. És nagyon könnyen a spirituális elkerülés tévútjára kerülhetünk általa. A mostanra kialakult, integrált megközelítésemnek a Munka már csak egy pici eleme, és egy teljesen átalakított, biztonságos folyamatot alkottam belőle. Nagyon ütős, amikor helyénvaló, de nagyon észnél kell vele lenni.
2012-ben kezdődött a TESTI ÉRZETEKKEL való mély ismerkedésem, ami a LEGFONTOSABB mérföldkő az ön-utamon és az emberekkel való munkámban is. Scott Kiloby Élő Önvizsgálatai révén merültem bele a testi érzetek és a gondolatiság összetapadottságának rejtelmeibe. A módszer okleveles facilitátora és magyarországi trénere lettem. Scott Élő Önvizsgálatai sokkal hatékonyabbá tették az ön/én-feldolgozást. Az Élő Önvizsgálatok olyan mélységeket adtak a folyamatomhoz, olyan megtapasztalásokon, tisztulásokon, elengedéseken vittek keresztül, ami korábban elképzelhetetlen volt. Gyönyörűség volt másokkal és magamon is dolgozni, játszani ezekkel a gyakorlatias, szike éles eszközökkel. Gyengéden, mégis lézer fókusszal.
Segítői eszköztáram folyamatosan bővült az évek során. Egyrészt tanfolyamok elvégzésének útján (Pl. a Dr. Buda Lászlótól tanult Szomatodráma 2013-14-ben), másrészt pedig intuitíven és kreatívan bukkannak elő belőlem az épp zajló folyamathoz és az épp ott lévő emberhez illő legmegfelelőbb eszközök. Ebből fakadóan dolgoztam ki egy testérzet alapú Belső Gyermek gyógyító megközelítést, miközben elképesztően hasznos szakkönyvek (pl. sématerápia, személyiség – és gyermekpszichológia, agy- és idegrendszer-kutatás, érzelmek és érzések, elme működése, traumafeldolgozás) garmadája is állandóan kísér az utamon. 2016-ban Nagy Zsóka vezetésével az Érzelmi alapú családi- és párkapcsolati mediáció képzést végeztem el.
2017 eleje óta megint egy új, végtelenül fontos fejezet nyílt az utamon: belevetettem magam Peter Levine traumafeldolgozási módszerének (Somatic Experiencing) és Stephen Porges polivagális elméletének rejtelmeibe, és elvégeztem Irene Lyon Smart Body Smart Mind elnevezésű, gyakorlati idegrendszer-gyógyító és trauma-gyógyító online kurzusát. Illetve elkezdtem egy online Feldenkrais mozgástudatossági kurzust és biodinamikus cranioszakrális kezelést tanulni. 2017 őszétől teljesen megújult a Test-Alapú ÖnMunka képzési rendszere: az online programok felé vettem az irányt.
2018-ban folytattam a Feldenkrais és a biodinamikus cranioszakrális tanulmányaimat, megismerkedtem a Human Design alapjaival, és elvégeztem Dr. Joe Dispenza Intensive and Progressive Online Kurzusait. Ez utóbbi, miközben sok érdemlegeset tanít, a trauma-tudatosság lencséjén keresztül nézve szintén tud félrevivő és csapdás lenni, óvatosságra inteném a gyakorlókat.
A 2019-es év az Embodied Potential Embodiment for Business online kurzusával indult, Susan Scurlock Testbölcsesség kurzusával folytatódott, és a koronát Judith Blackstone Realization Process (Felismerés Folyamat) meditációs és trauma tanári képzése tette fel rá, melyből 2020. áprilisában szereztem certifikációt. A Realization Process-t is tanítom már magyarul a Testbelakás Iskolájában. A Felismerés Folyamat további, rövidebb kurzusait is elvégeztem és végzem: Tudatos légzés; Alapzatok; Mozdul a Mozdulatlanság/Tudat; Elkülönültség és Közelség: Intim Élet; Trauma és Krónikus Fájdalom; 12 Triggerpont Kiegyensúlyozása. Judith a non-duális, nem-kettős felismerést és a spirituális, kapcsolati és szomatikus pszichoterápiát – a keleti és nyugati tanításokat – ötvözi nagy sikerrel terápiás és tanítói munkájában. Végtelen hálát érzek, hogy tanulhatok tőle és a senior tanároktól, mert ezzel a Test-Alapú ÖnMunka rendszerére felülről is rákerült a pont. Alul az idegrendszer, felül a legfinomabb, nem-kettős tudati munka, mindez szerves egységben.
2020-ban elvégeztem a BBTRS néhány online kurzusát: Somatic Skills training; Exploring Body-Mind Connection – Releasing 7 Belts of Tension; MER Deep Self Release. 2020 őszén indítottam el először a Testbelakás Iskoláját, egy 5 hónapos online programot, melybe minden eddig általam tanult és gyakorlot esszenciát beleintegráltam. 2021. áprilisában a Felismerés Folyamat mindhárom képzési ágából tanári oklevelet szereztem. (Trauma, Megtestesülés, Meditáció).
HAVENING TECHNIKA@: A KORONAÉKSZER A TRAUMAOLDÁS ÉS REZILIENCIA+ÖRÖMMUNKA ESZKÖZTÁRAMBAN. 2022-ben hozott össze a jó sorsom a Havening Technika elképesztően hatékony, neurobiológiai eszköztárával, melynek segítségével végre könnyeden, szenvedés nélkül, és BIOLÓGIAI alapon – az agy limbikus központjában, az amigdalán – tudunk traumát oldani. 2023. áprilisában okleveles Havening Technika facilitátor lettem.
2024. Belső Családrendszer – Internal Family Systems Modell
Fontos még, hogy erős és objektív kritikai érzékemre, illetve a mostanra sok évnyi és több ezernyi órányi magammal és másokkal szerzett tapasztalatokra alapozva, az általam tanult és alkalmazott módszereket is folyamatosan felülvizsgálom és megkérdőjelezem. Minden módszert, eszközt könnyű félreérteni, félrevinni, egyetlen igazságnak kikiáltani, újabb hitrendszert gyártani belőle, és így beleragadni. Illetve nemhogy segíteni vele az embereknek, hanem hátráltatni őket az útjukon. Ezért is tartom fontosnak, hogy rendszeresen dolgozzam én is külső segítőkkel, amikor valamilyen témámra még rá szeretnék nézni. Illetve ezért lényeges az is, hogy mindenki, aki az önismeret útját járja, időnként kérjen külső szakértő, szakszemű-szakfülű segítséget. Nagyon könnyű a nem kevés csapdába beleesni, és a szükségesnél sokkal tovább tanyázni bennük. Az egyik ilyen az ún. spirituális elkerülés, ami egyik fő témám és vesszőparipám lett, mivel emberek tömegeit érinti és károsítja.
A lényed mélye réges-régóta vár rád, hogy végre ÖSSZEKAPCSOLÓDJ VELE, felfedezd, felismerd a csodálatosságát, intelligenciáját, és azt, hogy valójában egész életedben téged védett és szolgált. Nem megszerelni, kijavítani kell őt, azt már régóta próbálod, és az mind önerőszak. Én a gyengédség, az önszeretet és az én-erő nyelvét tudom megtanítani neked, hogy végre ezeken szólhass magadhoz. És ez főként nem a szavak nyelve. 30 évig én is erőszakoltam magam, elég nagy tapasztalatom van ezen a téren is…
Számomra ez a VALÓDI ÖNISMERET és EMBERISMERET. Ami nem marad meg az ismeret szintjén, hanem a gyakorlati megközelítés miatt mély megéléssé és tapasztalássá válik. Vallom, hogy az elmélet semmit nem ér gyakorlat nélkül. A gyakorlat pedig nem sokat ér anélkül az elmélet nélkül, ami által tudjuk is, hogy mit miért csinálunk, mi miből fakad, mi mit jelent ebben az elképesztően csodálatos és intelligens TELJES EMBER rendszerben